TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT



YLEISTÄ

Living Deauville Ay (y-tunnus: 2311938-9) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa (emme toimita Ahvenanmaalle). Toimitusehtomme ovat viimeksi päivitetty 15.3.2023 ja soveltuvat tilaamiseen verkkokaupassamme. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassaoleviin toimitusehtoihin.



TILAAMINEN JA SOPIMUS

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön valitsemallasi maksutavalla. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen voimassaoleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Mikäli asiakas systemaattisesti laiminlyö verkkokauppamme tilaus- ja palautusehtoja pidätämme oikeuden kieltäytyä kaupankäynnistä kyseisen asiakkaan kanssa ja perua uudet tilaukset. Määrittelemme systemaattiseksi ehtojen laiminlyönniksi jatkuvan ehtojen vastaisen toiminnan joka on toistuvaa.



TUOTTEET JA TUOTEHINNAT

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät Suomen lain mukaisen arvonlisäveron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.



MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassamme Klarna Checkout -palvelun valittavissa olevilla maksutavoilla; Klarna-lasku, kortti (luottokortti, pankkikortti tai Visa Electron) tai verkkopankki.



TOIMITUSKULUT JA -TAPA

Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut, jotka lisätään tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen tilauksesi hyväksymistä. Kustannustehokkuuden vuoksi toimitamme verkkokauppatilaukset aina pääsääntöisesti pahvilaatikoissa, joissa itse vastaanotamme tuotteet tavarantoimittajilta.

Tilausten toimittamiseen käytämme Postia. Toimituksen saapumisesta lähimpään Postiisi ilmoitetaan aina saapumisilmoituksella, jonka jälkeen paketti on heti noudettavissa.

Tilauksesi voit myös noutaa myymälästämme Naantalista. Lähetämme sinulle sähköpostiviestin kun pakettisi on noudettavissa.

Tilauksesi kokonaisarvon ylittäessä 150€ on toimitusmaksu ilmainen. Mikäli tilauksesi kuitenkin sisältää erikoistoimitettavia tuotteita (huonekaluja, mattoja, peilejä, jne.), ei ilmaisen toimituksen raja päde. Erikoistoimitettavien tuotteiden toimittamiseen käytämme ainoastaan Matkahuoltoa, mikäli et halua noutaa erikoistoimitettavia tuotteita myymälästämme Naantalista. Jos tilauksesi ylittää ilmaisen toimituksen rajan ja päätät palauttaa tilauksesta tuotteita, niin että pitämiesi tuotteiden arvo jää alle ilmaisen toimituksen rajan, pidätämme maksunpalautuksen yhteydessä toimituskulut 7,90€ tilauksestasi.



TOIMITUSAIKA

Varastossa olevat tuotteet pyrimme toimittamaan Postin kuljetettaviksi 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Pyrimme aina pitämään verkkokaupan tuotevalikoiman ajan tasalla ja poistamaan loppuneet tuotteet viipymättä. Mikäli jokin tilaamistasi tuotteista on kuitenkin päässyt loppumaan, ilmoitamme tästä välittömästi. Tällöin tarjoamme mahdollisuutta vaihtaa loppunut tuote saman arvoiseen toiseen tuotteeseen tai vaihtoehtoisesti palautamme loppuneen tuotteen summan valitsemallesi maksutavalle.

Tilaustuotteiden kohdalla toimitusaika on merkitty erikseen. Pyrimme toimittamaan tilaukset kokonaisina, jolloin tilaustuotteelle määritelty toimitusaika pätee koko tilaukseen jollei toisin sovita.



PALAUTUSEHDOT

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Tilauksen vaihdosta tai palauttamisesta tulee ilmoittaa meille viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta sähköpostitse osoitteeseen shop@livingdeauville.fi. Odotamme asiakkaan palauttavan tuotteet mahdollisimman pian palautusilmoituksen antamisen jälkeen. Huomioithan, että emme hyväksy palautuksia, joista ei ole ilmoitettu ennakkoon.

Tilauksen noutamatta jättämistä ilman erillistä peruutus-/palautusilmoitusta ei lasketa palautukseksi. Kuluista, jotka aiheutuvat yrityksellemme toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta pidätämme erillisen 16,00€ maksun. Tämä perustuu yrityksellemme noutamatta jättämisestä aiheutuviin todellisiin toimituskustannuksiin.

Asiakaspalautuksen kulut jäävät asiakkaan maksettavaksi. Näitä kuluja ei makseta takaisin palauttajalle. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Asiakkaan vastuulla on paitsi pakata tuote hyvin myös palautuskuitin sekä paketin seurantanumeron säilyttäminen. Mikäli palautettava paketti menee hukkaan, lähettäjä on vastuussa (asiakas).

Palauttaessasi tilauksesi tai osan tilauksestasi, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi.

Palautettavan tuotteen on oltava täysin käyttämätön ja myyntikelpoinen sekä pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa. Myös alkuperäiset hintalaput ja mahdolliset tuoteselosteet tulee olla tuotteessa kiinni. Mikäli tuote on toimitettu sille kuuluvassa laatikossa tai rasiassa (esim. kenkälaatikko), tulee laatikon/rasian olla palautettaessa siisti. Ethän tee merkintöjä tai liimaa postitustietoja suoraan tuotteen laatikkoon tai rasiaan. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, käytämme oikeuttamme periä arvonalennusta aina tuotteen täyteen hintaan saakka. Sama pätee, mikäli tuotteen laatikko/rasia on vahingoittunut.

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolella alkuperäisen toimituksen mukaisesti tai vastaavalla tavalla, niin että tuotteet palautuvat ehjinä ja myyntikelpoisina. Emme ole vastuussa huolimattomasti pakattujen tuotteiden vahingoittumisesta palautustilanteessa. Asiakkaasta johtuvista pakkausvirheistä aiheutuneet kulut peritään asiakkaalta.

Palautamme tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti Klarna Checkout -palvelun kautta pankki- tai laskutilillesi. Luottokortilla tehtyjen tilausten palautukset ohjataan aina samalle kortille.

Palautusosoitteemme:
Living Deauville Ay
Henrikinkatu 6
21100 Naantali
puh. 045 2716 156


Huomioithan, että palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita.

Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen, tee normaalisti asiakaspalautus ja sen jälkeen verkkokaupan kautta uusi tilaus.



ONGELMA- JA REKLAMAATIOTILANTEET

Kaikkien tuotteidemme kunto tarkistetaan ennen niiden toimittamista asiakkaalle. Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Mikäli havaitset tuotteessa vian, tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, ilmoitathan siitä viipymättä sähköpostitse osoitteeseen shop@livingdeauville.fi. Pyrimme käsittelemään kaikki reklamaatiotilanteet kirjallisesti sähköpostin välityksellä. Pyydämme myös toimittamaan viallisesta tuotteesta selkeän valokuvan sähköpostin liitteenä vian havaitsemiseksi. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. Tuotereklamaatiotilanteissa on asiakkaan otettava yhteyttä "kohtuullisen ajan sisällä" vian havaitsemisesta.

Pyrimme käsittelemään reklamaatiot ja ratkaisemaan ongelmatilanteet mahdollisimman pian. Mikäli tekemäsi vaade on perusteltu hyvitämme tuotteen takaisin lähettämisestä koituneet kulut kohtuullisuuden rajoissa. Muussa tapauksessa asiakas on vastuussa kaikista toimituskuluista, mukaan lukien postituksen, kun palautamme tuotteen sen tutkimisen jälkeen.

Reklamoidun tuotteen palauttamiseen pätevät samat pakkausohjeet kuin normaalin palautuksen yhteydessä. Asiakas on vastuussa tuotteen huolellisesta pakkaamisesta ja postimaksusta on esitettävä kuitti, jotta voimme hyvittää toimituskulut.

Mikäli havaitset postipakettia vastaanottaessasi sen olevan vaurioitunut kuljetuksessa, tee asiasta heti paketin noutovaiheessa vahinkoilmoitus Postiin.



RIKKOMUKSET

Mikäli asiakas rikkoo näiden käyttöehtojen linjaamia velvoitteita, pidätämme oikeuden estää tai rajoittaa asiakkaalta verkkokauppamme käytön, jolloin tilauksia ei oteta vastaan. Käsittelemme rikkomuksina myös väärien henkilötietojen antamisen tilauksen teon yhteydessä sekä verkkokauppaamme, sen ylläpitäjiä sekä muita asiakkaita häiritsevän toiminnan. Pidätämme oikeuden estää tai rajoittaa asiakkaan asiointia verkkokaupassamme huomioiden aiemmat tapahtumat ja erityiset olosuhteet kussakin tapauksessa. Sovitamme mahdolliset toimenpiteet asiakasta kohtaan tapauskohtaisesti tavoilla, jotka katsomme sopivimmiksi kussakin tapauksessa.



ASIAKASPALVELU

Autamme sinua mielellämme tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse shop@livingdeauville.fi tai puhelimitse 045 2716 156 (ma-pe klo 11-18, la klo 11-15).



MUUTA

Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.